Uitleg logo

Waar staat het logo voor?

Het ontwerp is gemaakt door een grafisch ontwerpbureau op basis van een uitgebreide briefing door de projectgroep voor de Week van de Vaktherapie. We wilden één figuratief beeldmerk waarin alle 7 disciplines zich kunnen herkennen en dat werkt in verschillende formaten (van pen tot spandoek) en op diverse media (van print op stof tot digitaal in een PowerPoint-presentatie). Gekozen is voor warme kleuren die van deze tijd zijn en die niet ‘vloeken’ bij de FVB-kleuren. Het logo moet een brede doelgroep aanspreken (het grote publiek, cliënten, verwijzers, verzekeraars enzovoort) en het moet vanzelfsprekend herkenbaar zijn.  

Het logo voor de Week van de Vaktherapie is gebaseerd op de kernwoorden verbinden en ervaren. Het moest vooral een logo worden zonder al te veel poespas dat qua beeld geen verbintenis had met een van de disciplines binnen vaktherapie in het bijzonder. De zwarte stip staat centraal en symboliseert de cliënt. Het wit geeft doorstroom en openheid weer. De cirkel zelf  laat een eenheid zien die is opgebouwd uit verschillende vormen. Dit komt overeen met de verschillende beroepsverenigingen verbonden in de naam vaktherapie.

Als je naar de poster kijkt, dan heeft de vormgever de zeveneenheid van vaktherapie extra belicht door zeven aparte bollen op te nemen in het ontwerp, die allen weer met elkaar verbonden zijn.

Zelf zijn we zeer tevreden over dit ontwerp! We hopen dan ook dat veel vaktherapeuten het zullen downloaden en gebruiken op hun eigen uitingen.
 

Tip: 

Het logo is beschikbaar voor eigen gebruik. Je kunt het logo voor de Week van de Vaktherapie dus gebruiken op jouw website, in nieuwsberichten en voor eigen ontwerpen als een poster of flyer. Het logo is in verschillende bestandsformaten hier te vinden.