Promoot je activiteit

Promoot je activiteit

Het is belangrijk om de doelgroep van jouw activiteit te laten weten dat je meedoet aan de Week van de Vaktherapie. Dit doe je door dit zichtbaar te maken op plekken waar jouw doelgroep (digitaal) aanwezig is en door jouw doelgroep actief uit te nodigen. Vergeet niet om duidelijk te maken wat je doet, voor wie het wel/niet bedoeld is, of mensen zich moeten aanmelden en waar en hoe laat jouw activiteit plaatsvindt. Hieronder een aantal tips die jou kunnen helpen bij het promoten van jouw activiteit.  
 

1. ​Mond-tot-mond reclame

Ze zeggen wel dat mond-tot-mondreclame de beste manier is om mensen te bereiken. Vertel daarom zelf ook aan zoveel mogelijk mensen in jouw omgeving en netwerk over jouw activiteit tijdens de Week van de Vaktherapie. Je hebt een grote kans dat zij ook weer anderen zullen vertellen over je activiteit en de Week van de Vaktherapie. 

 

2. Hang posters op

Print een paar posters en hang ze bijvoorbeeld binnen en buiten je praktijk op. Je kunt de poster verlengen met een liggend A4 en hierop jouw eigen activiteit promoten. Ook kun je het format van de poster downloaden en jouw eigen variant maken. 

 

3. Stuur een mail naar je netwerk

Natuurlijk is het ook slim om een mail te sturen naar je netwerk, zowel privé als werkgerelateerd. Vertel dat je meedoet met een activiteit aan de Week van de Vaktherapie. Zet er ook bij dat mensen deze mail mogen doorsturen als ze iemand kennen voor wie jouw activiteit interessant is. 

 

4. Promoten op je website en social media 

Vergeet ook niet om je website, e-mail en social media in te zetten om je deelname en je activiteit te promoten. Je kunt bijvoorbeeld een eigen Facebook-event aanmaken of een nieuwsbericht posten met de details over je activiteit op je website, Facebook, Instagram of LinkedIn. Zet er ook op social media bij dat het delen van je bericht met anderen mag. Zo vergroot je het bereik van je bericht en de kans dat er meer mensen naar je activiteit komen.